Toelatingsvoorwaarden

Gezonde dieren

Het spreekt voor zich dat we alleen gezonde katten kunnen laten logeren. Katten die een medische indicatie hebben kunnen in overleg komen logeren. Alle katten moeten vrij zijn van parasieten zoals vlooien en wormen, maar mogen bijvoorbeeld ook niet niezen of snotteren. Bij aankomst zullen we de kat(ten) indien mogelijk even nakijken, maar bij de meeste katten is dat niet mogelijk. Om ze tot rust te laten komen, gaan alle katten eerst even apart van de groep in een wenhokje en doen we de controle later.

  • Behandel/bescherm je kat(ten) tegen vlooien en wormen, de week voor het verblijf in ons Kattenhotel. Als dat vergeten is, doen we het bij aankomst in overleg en deze kosten worden doorberekend op de factuur.

Vaccinaties en het dierenpaspoort

Als je de kat(ten) komt brengen, dien je een geldig vaccinatiebewijs/ dierenpaspoort te overleggen. De veiligheid van al onze gasten staat voorop. Katten die niet of niet voldoende zijn gevaccineerd kunnen we helaas niet toelaten tot ons Kattenhotel. Controleer goed of alle gegevens vermeld staan in het paspoort, de gegevens van je kat(ten), van jezelf en van je dierenarts.

Vaccineren dient te gebeuren volgens een schema, om voldoende weerstand op te bouwen tegen ziektes. Om een goede bescherming te krijgen worden katten elk jaar gevaccineerd. Kittens beginnen met een vaccinatie op 9 en 12 weken leeftijd en daarna jaarlijks. Jonge katten kunnen komen logeren vanaf de leeftijd van 15 weken. Informeer tijdig bij je dierenarts of de vaccinaties in orde zijn voor het verblijf in het Kattenhotel. (Het is niet verstandig je kat te laten vaccineren vlak voor de vakantie bij ons, laat dit ruim voor de vakantie doen.) De wettelijk verplichte vaccinaties zijn de volgende:

  • De vaccinatie tegen Niesziekte is maximaal 1 jaar geldig, 3 weken na vaccineren heb je een goede bescherming.
  • De vaccinatie tegen Kattenziekte is maximaal 3 jaar geldig, 3 weken na vaccineren heb je een goede bescherming.

Andere vaccinaties:

  • De vaccinatie tegen Bordetella is maximaal 1 jaar geldig. MAAR LET OP: De neusvaccinatie voor Bordetella wordt door ons niet verplicht gesteld. Deze vaccinatie dient ruim voor het verblijf bij ons gegeven te zijn. We hanteren 6 weken vóórdat de kat komt logeren. De Bordetella vaccinatie geeft natuurlijk extra bescherming, maar kan de eerste weken na vaccinatie worden uitgescheiden door de kat. Vaak zie je dat de kat een loopneus heeft, of een aantal dagen moet niezen kort na de vaccinatie. Op dat moment kan de kat de Bordetella bacterie overdragen naar andere katten toe, dit is natuurlijk niet wenselijk als je een vol Kattenhotel hebt. Pas 6 weken NA de vaccinatie is het risico minimaal dat de katten die ertegen gevaccineerd zijn, het overgedragen naar andere katten.

Castratie/ sterilisatie katers/ poezen

We hebben gekozen voor een klein hotel zodat we veel persoonlijke aandacht kunnen geven aan onze gasten. De katten verblijven bij ons samen in een groep, katers en poezen samen. Dit houdt in dat katers ouder dan 5 maanden gecastreerd moeten zijn. Hou er rekening mee dat na de castratie de kater nog 6 weken vruchtbaar kan zijn… We willen natuurlijk ongewenste zwangerschappen voorkomen! Open poezen mogen wel komen logeren, maar logeren in de groep is dan lastig. Het is wenselijk dat ze voor het verblijf op de Poezenpil gaan, zodat ze hier niet krols worden. Een verblijf in een van de suites kan ook een oplossing zijn.

Ziekte van de kat tijdens het verblijf

Mocht de kat hier ziek worden en een risico zijn voor de andere katten, wordt de kat in de quarantaine geplaatst. De quarantaine is apart van het Kattenhotel. Voor het gebruik van de quarantaine, worden extra kosten berekend welke afhankelijk zijn van hoe lang de kat daar verblijft.

Wij besteden de grootst mogelijke zorg aan de verzorging van onze logees. Indien naar onze beoordeling medische hulp/zorg nodig is, zal deze aangeboden worden door de dierenarts. In eerste instantie zal er overleg zijn met de eigen dierenarts. Indien mogelijk word er altijd eerst overlegd met de eigenaar, zeker als er verder onderzoek nodig mocht zijn waarvan de kosten bij dierenarts kunnen oplopen. De kosten van de dierenarts en bijvoorbeeld medicatie worden aan de eigenaar doorberekend en dienen voldaan te worden bij het ophalen van de kat(ten).

Overlijden van de kat tijdens het verblijf

Bij de reservering kan een er keuze gemaakt worden wat je van ons verwacht indien je kat komt te overlijden. Het kan door ouderdom zijn, verder onderzoek is dan misschien niet nodig. In het geval van een jonge kat, kunnen we er samen voor kiezen om een sectie te laten doen door de dierenarts, zo kan de doodsoorzaak worden vastgesteld. Kosten voor de sectie komen dan voor rekening van Kattenhotel Catz. Wat we met de overleden kat mogen doen zal altijd in overleg zijn met de eigenaar.

Reserveren

Tarieven voor een verblijf en de reserveringskosten staan vermeld op onze website. Een reservering doorgeven kan bij voorkeur via de website op het reserveringsformulier, maar kan ook via mail, mondeling of WhatsApp. Als de betaling ontvangen is voor de reserveringskosten, staat de reservering voor je kat(ten) vast. Je ontvangt altijd een bevestiging voor de reservering via de mail, waarin duidelijk word aangegeven voor welke periode een boeking is gemaakt. Bij het annuleren van de gemaakte reservering gelden de volgende betalingsverplichtingen:

  • Bij annuleren tot 4 weken voor het verblijf worden er geen kosten berekend, maar er vindt geen restitutie plaats van de betaalde reserveringskosten.
  • Bij annuleren binnen 4 weken voor het verblijf, berekenen we 100% van de gereserveerde dagen. Hiervan wordt een factuur verstuurd per mail. Hoe vervelend de reden van annuleren ook kan zijn, het is voor Kattenhotel Catz onmogelijk om van alle annuleringen de financiële gevolgen te dragen; de plek blijft leeg terwijl we meermalen “nee” hebben verkocht aan andere belangstellenden. De plek die vrijkomt is op zo’n korte termijn niet meer op te vullen.
  • Mocht je tijdens je vakantie je kat eerder willen ophalen kan dat in overleg. De gereserveerde nachten worden echter wel in rekening gebracht.
  • De factuur van het verblijf en eventuele gemaakte kosten dient voldaan te worden bij het ophalen van de kat, met pin of contant, de factuur ontvang je per mail.

Aansprakelijkheid of Klachten

Als er eigen spullen worden meegebracht voor de kat zoals een mandje, kan daar schade aan ontstaan. We adviseren dan ook alleen eigen spulletjes mee te nemen bij het reserveren van een zorg-suite.

Klachten over het verblijf bij Kattenhotel Catz kunnen binnen 2 weken na het verblijf via de mail worden gemeld: info@kattenhotelcatz.nl  We zullen ten alle tijden samen op zoek gaan naar een oplossing.

Tijdens het verblijf van de kat maak ik graag foto’s, (die ik met je deel via app). Deze foto’s kunnen gebruikt worden op social media, in nieuwsbrieven of op onze website. Mocht je hier bezwaar tegen hebben hoor ik dat graag.

We gaan zorgvuldig om met persoonsgegevens, we gebruiken de gedeelde informatie alleen voor een goede verzorging van de katten die bij Kattenhotel Catz komen logeren. Voor meer informatie, verwijs ik graag naar onze Privacyverklaring Kattenhotel Catz.

Indien informatie niet gegeven wordt of niet correct blijkt te zijn, kunnen we daar niet voor aansprakelijk worden gesteld. De doorgegeven naam op het reserveringsformulier, oftewel de eigenaar van de kat(ten), gaat akkoord met de toelatingsvoorwaarden voor een verblijf bij Kattenhotel Catz. Een verblijf van je kat(ten) bij ons is op basis van vertrouwen, graag tot ziens in ons Kattenhotel!

  • “Ook katten dromen van een fijne vakantie, liefs “Kattenhotel Catz”
  • Deze toelatingsvoorwaarden gelden per 01-11-2022.